04-03 t/m - 09-03 - Reisverslag uit Steòrnabhagh, Verenigd Koninkrijk van Maurice Berg - WaarBenJij.nu 04-03 t/m - 09-03 - Reisverslag uit Steòrnabhagh, Verenigd Koninkrijk van Maurice Berg - WaarBenJij.nu

04-03 t/m - 09-03

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

09 Maart 2016 | Verenigd Koninkrijk, Steòrnabhagh

Hooooooooi,
Leuk dat je deze blog leest!

Mijn eerste weekend hier in Stornoway zit er op. Heb het echt enorm relax gehad. Zaterdagochtend kon ik uitslapen tot hoe laat ik maar wilde. Ik werd om 10 uur wakker en ben samen met een paar kinderen en de vader van het gastgezin naar een gezamenlijk ontbijt gegaan. Dit was een inzamelingsactie voor een project dat wordt gehouden in Gambia.

Zaterdagmiddag was echt enorm gaaf. Samuel (de vader in het gastgezin) vroeg of ik zin had om een stuk te gaan mountain-biken in de Castle Grounds. Dit is een landschap wat vroeger van een rijk iemand was. Daar had ik natuurlijk heel veel zin. Omgekleed, camera gepakt en daar gingen we met z'n allen. (behalve de gastvrouw) En dit was een stuk fietsen wat ik nooit meer zal vergeten. Onwerkelijk gave uitzichten en tussenstops. (zie foto's).

De zondag was heel fijn. Lekker uitgeslapen omdat de ochtenddienst hier om 11 uur begint. De avonddienst begint om half 7. De kerk waar ik naartoe ga is de High Free Church Of Stornoway. De mensen zijn uit hun eigen kerk gezet om politieke redenen dus moesten ze een ander onderkomen zoeken. Nu worden de kerkdiensten gehouden in een aula van een school. Prachtig om te zien hoe groot het geloof is van de mensen en hoe graag ze naar de kerk gaan. Ik heb ook gelijk kennis gemaakt met de dominee die hier staat, super aardig en spontane man die er veel jonger uitziet dan hij is.

Kortom: mijn weekend was buitengewoon goed en fijn. Overigens, nu ik op deze school stage loop en ik zie hoe klein het hier eigenlijk is, ga ik steeds meer beseffen hoe geweldig Nederland wel niet is. En dan met name: het christelijk onderwijs.
De mensen laten hier duidelijk blijken dat ze ontzettend dankbaar zijn voor wat ze hebben en ik hoor ze nergens over klagen!

Ik heb weer zin in de rest van de week en ik zal kijken wanneer ik weer tijd heb om te schrijven!
Bedankt voor het lezen!

Groetjes,
Maurice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Steòrnabhagh

Maurice

Beste lezer, Ik ben Maurice van den Berg, 19 jaar en kom uit Kampen. Voor mijn opleiding 'onderwijsassistent' heb ik de kans gekregen om een buitenlandse stage te doen. Dit is Schotland geworden. Ik verblijf hier samen met Rolinda Ubak in verschillende gastgezinnen. De plaatsen waar wij ons zullen begeven zijn: Stornoway (1 maand), Ness (5 dagen) en Edinburgh (3 maanden). In deze blog vind je al onze belevenissen, avonturen en foto's. Veel lees en kijkplezier.

Actief sinds 03 Maart 2016
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 5329

Voorgaande reizen:

03 Maart 2016 - 30 Juni 2016

Schotland, Verenigd Koninkrijk

Landen bezocht: