Long weekend in Ness - Reisverslag uit Port of Ness, Verenigd Koninkrijk van Maurice Berg - WaarBenJij.nu Long weekend in Ness - Reisverslag uit Port of Ness, Verenigd Koninkrijk van Maurice Berg - WaarBenJij.nu

Long weekend in Ness

Door: Maurice en Rolinda

Blijf op de hoogte en volg Maurice

05 April 2016 | Verenigd Koninkrijk, Port of Ness

Heya,

Donderdag was dan onze laatste dag al weer op stage. Nu kunnen we gaan genieten van onze welverdiende vakantie. Deze vakantie gaan wij gedeeltelijk vieren met een gezin die bovenin het eiland wonen, namelijk: Port Of Ness. We worden vrijdag opgehaald, dus na veel geduw en gestamp zit alles weer in de koffers en daar gaan we dan weer. De eerste dag dat we aankomen was regenachtig (welkom in Schotland) na een lekkere maaltijd hebben we een gezellig familiespel met zn allen gedaan. En vervolgens met de oudste twee kinderen nog even op het strand geweest. Dit is ongeveer een kilometer van het huis vandaan, hoe lekker!

De volgende dag zijn we naar de vuurtoren geweest en een ander strand hier in de buurt. Bij de vuurtoren een prachtig uitzicht op de kliffen! Toen het begon te regenen zijn we naar het strand gegaan, toen we daar aankwamen was het gelukkig weer droog. Hier hebben we een heerlijke strandwandeling gemaakt en gevoetbald op het strand!
's Avonds zijn we naar hetzelfde strand hier in de buurt geweest, en we zijn daar gebleven tot wij een prachtige zonsondergang zagen. (zie foto's)

De volgende dag was het zondag. Ochtenddienst was om 12:00 dus dit was relax ;) De avonddienst begon om 18:00 dus dat zijn prima tijden. 's Avonds was er na de kerkdienst werden de mensen uit de gemeente uitgenodigd om na te praten over de preek en eventueel vragen te stellen aan de dominee.

Maandag wilde ik (Rolinda) een rouwdienst in Nederland volgen, i.v.m. sterfgeval in de familie. Hierna, rond 2 uur zijn we (weer) naar het strand gegaan. Maar nu met een goede reden; het gezin heeft een quad die mee ging, dus iedereen kon hier een rondje op rijden.

Nu is het dinsdag en doen we eigenlijk lekker niets dan alleen echt vakantie vieren. Morgen gaan we door naar een ander gezin voor een lang weekend. En dan maandag is het weer zo ver; stappen we opnieuw op het vliegtuig en nu met de eindbestemming Edinburgh..

Dus ook de volgende blog gaat een lange worden met alle nieuwe belevenissen in een grote stad!

groetjes,
Maurice en Rolinda

• 08 April 2016 - 16:19

Elisia:

Het lijkt erop dat jullie een geweldige week in Ness hadden.

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Port of Ness

Maurice

Beste lezer, Ik ben Maurice van den Berg, 19 jaar en kom uit Kampen. Voor mijn opleiding 'onderwijsassistent' heb ik de kans gekregen om een buitenlandse stage te doen. Dit is Schotland geworden. Ik verblijf hier samen met Rolinda Ubak in verschillende gastgezinnen. De plaatsen waar wij ons zullen begeven zijn: Stornoway (1 maand), Ness (5 dagen) en Edinburgh (3 maanden). In deze blog vind je al onze belevenissen, avonturen en foto's. Veel lees en kijkplezier.

Actief sinds 03 Maart 2016